
Verf, beits & onderhoud
Bezoek ons Experience Center
Dé plek om inspiratie op te doen op het gebied van buitenleven.
Producten
22 april • 4 minuten leestijd
Afbeelding: Adobe
Voor binnenklussen gebruiken we vaak verf, dit is een toplaag die er voor zorgt dat het hout en bijvoorbeeld de muren worden beschermd. Omdat hout binnen veel minder snel vergaat dan buiten, is er voor buiten een andere bescherming nodig. Want kies je er voor om bijvoorbeeld jouw Douglas balken met een grondverf te behandelen, dan smeer je de poriën dicht. Dit ziet er strak uit, maar doordat deze dicht worden gesmeerd, kan het vocht wat nog in het hout zit er nooit meer uit en zal het langzaam aan van binnen gaan rotten. Dit wil je natuurlijk ten alle tijden voorkomen. Het enige hout wat wel met een normale verf behandeld kan worden is hardhout. Gebruik dus alleen normale verf als je hardhout wil behandelen!
Beits kan het beste gekozen worden voor producten waar niet intensief op wordt gelopen. Beits impregneert het hout waardoor het wordt beschermd tegen de verschillende weersomstandigheden.
Beits zorgt er ook voor dat het hout niet zomaar verkleurd of wordt aangetast door onder andere schimmels, blauwzwam, vocht en insecten. Het is belangrijk dat er wel pigment in de beits zit, want des te minder pigment of kleur, des te eerder dat het gaat verkleuren.
Wil je het hout toch natuurlijk laten vergrijzen, maar wel beschermen? Kies dan voor een kleurloze beits. Een veel gebruikte transparante beits is de HK lazuur van remmers, deze laat de mooie houtstructuur goed terug komen, maar voegt ook een gewenste kleur toe.
Gemiddeld zal het hout met de professionele beitsen van NuBuiten om de 5 jaar moeten worden behandeld, met uitzondering van het hout wat veel in de zon en regen staat. Dit hout heeft een intensievere behandeling nodig. Het behandelen van hout zorgt er voor dat dit zeker 5 jaar langer mee gaat.
Olie is in de basis een stuk sterker en dikker dan beits, maar het houdt minder lang zijn kleur en bescherming vast. Olie gebruik je daarom vooral voor bijvoorbeeld vlonderplanken, omdat deze vaak intensief belopen worden en daar een extra sterke bescherming op moet. Mocht je voor olie kiezen, houd er dan rekening mee dat je het hout minimaal één keer per jaar moet behandelen.
De meest gebruikte merken die wij verkopen zijn Remmers en Hermadix. Het verschil zit hem in de gebruikte vloeistof om de beits of olie smeerbaar te maken. Hermadix doet dit op waterbasis en Remmers op basis van oplosmiddelhoudende primer.
Afbeelding: Remmers
Geschaafd hout heeft veel minder bescherming nodig dan fijnbezaagd hout. Houd rekening met het twee keer behandelen van geschaafd hout. Fijnbezaagd of ruw hout gebruikt het dubbele aantal liter aan behandeling.
“Bedankt voor het lezen van mijn artikel! Heb je vragen? Neem contact op met mijn collega’s!”
Met SprayPay – Gespreid betalen betaal je jouw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen. Wil jij eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. Eigenlijk bepaal jij dus de looptijd. Gespreid betalen is mogelijk van €750,- tot €7500,-.
Eerder of extra aflossen is altijd 100% boetevrij. Uiteindelijk bepaal jij dus de looptijd!
Een vast maandbedrag. Het eerste termijn wordt afgeschreven na 30 dagen.
SprayPay is alleen te gebruiken voor Nederlands ingezetene.
Wil je in termijnen betalen? Kies dan bij het afrekenen voor de betaalmethode SprayPay.
Hoe werkt SprayPay?
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. Je kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt je aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en je weet vrijwel direct of je in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoef je alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt jouw bestelling en wij sturen je aankoop zo snel mogelijk naar je toe.
Hoe kom ik in aanmerking voor gespreid betalen?
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over je financiële situatie en een BKR toetsing wordt je aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of je aanvraag wordt goedgekeurd.
Kan ik mijn bestelling retourneren of annuleren?
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. Je bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als je slechts een deel van je bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt je maandbedrag automatisch aangepast.
Heeft het invloed op mijn BKR-registratie?
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op je BKR-registratie. Wanneer je meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Hoeveel rente moet ik betalen?
SprayPay hanteert een rentepercentage van 10%. Stel jij wil graag een aankoopbedrag van €750,- gespreid betalen dan betaal je ongeveer € 3,50 aan rente per maand op basis van 12 maanden. SprayPay biedt een aflopend krediet aan. Er wordt dus alleen rente betaald over het openstaande bedrag.
Kan ik ook zakelijke orders betalen met SprayPay?
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om op uw bedrijfsnaam een order te betalen via SprayPay.
Bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 12:00 en 13:00 – 17:00
Mail ons met al uw vragen
Tip: Om u zo goed mogelijk te helpen is het voor onze adviseurs belangrijk dat zij een duidelijk beeld hebben van uw wensen. Oriënteer dus goed op onze website en verzamel zo veel mogelijk ideeën!
Liever langs komen in onze showroom in Hardinxveld-Giessendam? Van harte welkom!
Bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 12:00 en 13:00 – 17:00
Mail ons met al uw vragen
Tip: Om u zo goed mogelijk te helpen is het voor onze adviseurs belangrijk dat zij een duidelijk beeld hebben van uw wensen. Oriënteer dus goed op onze website en verzamel zo veel mogelijk ideeën!
Liever langs komen in onze showroom in Hardinxveld-Giessendam? Van harte welkom!
Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen is het voor onze adviseurs goed om enkele voorbereiding te treffen. Verzamel dus eerst je wensen en vermeld deze in de Afspraakplanner!
Maak op de website een afspraak via de Afspraakplanner. Kies eerst de categorie waarbinnen het gewenste advies valt en plan daarna een datum en tijd in. Je ontvangt een bevestiging via e-mail.
Onze showroom bevindt zich in het centraal gelegen Hardinxveld-Giessendam. Ons terrein is slechts 2 minuten van de A15 verwijderd en daarmee eenvoudig te bereiken!
Start met het realiseren van al jouw wensen! Maak gebruik van de kennis van onze specialisten en laat je goed informeren over alle mogelijkheden. Breng jouw tuin tot de ultieme ‘Buitengewoon genieten‘-ervaring!
U kunt tijdens het plaatsen van de bestelling uw gewenste afleverdatum kiezen.
Benieuwd wanneer uw bestelling geleverd wordt?
Bestellingen met een levertijd langer dan “Binnen 72 uur in huis” worden geleverd op afspraak binnen de levertermijn ( bij het product aangegeven) in samenwerking met ons transportbedrijf. Er wordt contact opgenomen om een datum en tijdstip af te spreken. Het is mogelijk om een voorkeursdatum bij de bestelling te vermelden.
Bijzondere leveringen
Bestratingsmaterialen worden rechtstreeks vanaf de leverancier geleverd. Doorgaans is dit binnen 7 werkdagen. Bestelt u hout in combinatie met bestratingsmaterialen? Dan wordt de bestelling naar verwachting in twee delen bij u geleverd, hiervoor wordt toeslag van €99 in rekening gebracht. De levertijd is altijd sneller wanneer u 2 orders plaatst; 1 voor de stenen en 1 voor uw bestelling van hout en overige producten.
Buitenverblijven worden in de meeste gevallen naar persoonlijke wensen geproduceerd en hebben daardoor een langere levertijd. Dit staat aangegeven bij de betreffende producten. In elk geval van levering wordt een leveringsafspraak gemaakt met de vervoerder. Dit gebeurt telefonisch of via e-mail.
Nederland* | |
---|---|
Subtotaal tot € 350,- | € 89,- |
Subtotaal tussen € 350,- en € 500,- | € 99,- |
Subtotaal tussen € 500,- en € 750,- | € 69,- |
Subtotaal tussen € 750,- en € 900,- | € 39,- |
Levering vanaf € 900,- | check Gratis |
België | |
---|---|
Subtotaal tot € 350,- | € 119,- |
Subtotaal tussen € 350,- en € 500,- | € 99,- |
Subtotaal tussen € 500,- en € 750,- | € 69,- |
Subtotaal tussen € 750,- en € 900,- | € 39,- |
Levering vanaf € 900,- | check Gratis |
* Voor de Waddeneilanden geldt een toeslag van € 100,- voor houtpakketten en van € 150,- voor bestrating en stenen.
Het is mogelijk om de bestelling afhalen bij de volgende vestigingen. Let op dat dit uitsluitend geldt voor producten met een levertijd van binnen 72 uur in huis. De klantenservice neemt per mail contact met u op wanneer de bestelling klaar ligt.
Winkel (Noord-Holland) | Afhalen bestellingen met binnen 72 uur levertijd |
---|---|
Vrijdag | 08.00 uur tot 16.00 uur |
Oss | Afhalen bestellingen met binnen 72 uur levertijd |
---|---|
Maandag t/m Vrijdag | 08.00 uur tot 17.00 uur |
Utrecht | Afhalen bestellingen met binnen 72 uur levertijd |
---|---|
Vrijdag | 08.00 uur tot 17.00 uur |
Hardinxveld | Experience center en afhalen bestellingen |
---|---|
Zaterdag | 08.00 uur tot 15.00 uur |
België - Meer | Afhalen bestellingen met binnen 72 uur levertijd |
---|---|
Vrijdag | 08.00 uur tot 17.00 uur |
Gouderak | Afhalen bestellingen met binnen 72 uur levertijd |
---|---|
Vrijdag | 08.00 uur tot 16.00 uur |
Je kunt aangeven welke week je de bestelling graag wilt ontvangen, dit moet binnen 10 weken na de besteldatum vallen. In overleg met het transportbedrijf kun je aangeven welke dag je je bestelling wilt ontvangen. Een tijdstip kiezen is helaas niet mogelijk.
De gestelde levertijd is een tijdsindicatie. Deze tijd kunnen we je helaas niet garanderen. We raden je aan de eventuele verwerking (door externe partijen) pas in te plannen op het moment dat je de levering op locatie en gecontroleerd hebt.
We stellen je bestelling zorgvuldig samen. Het kan zijn dat er toch iets mis is gegaan. Dat maken we dan in orde! Meld eventuele schade of onjuistheden binnen 3 dagen na ontvangst aan onze klantenservice.